Według badań Millward Brown S.A., przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Dzieci Niczyje (FDN), ponad 40 proc. dzieci w Polsce do drugiego roku życia korzysta z tabletów i smartfonów, a blisko 30 proc. dzieci w tym wieku korzysta z tych urządzeń codziennie. W przedziale wiekowym: 5-6 lat odsetek dzieci korzystających z urządzeń mobilnych wzrasta aż do 84 proc. Nowa kampania FDN „Mama, Tata, tablet” zwraca uwagę na zagrożenia związane ze zbyt wczesnym i niekontrolowanym korzystaniem z urządzeń elektronicznych przez dzieci.
Niekontrolowane korzystanie przez dzieci z urządzeń mobilnych może być dla nich szkodliwe, podczas gdy odpowiednio dobrane treści, dostosowane do wieku dzieci i odpowiednio dawkowane, mogą pozytywnie wpłynąć na ich rozwój. Kluczem jest, jak zwykle – umiar.
Podstawowym elementem kampanii „Mama, tata, tablet” jest kilkuminutowa, humorystyczna animacja stylizowana na film przyrodniczy, prezentująca nowy gatunek „Homo tabletis”. Głosu projektowi użyczyła Krystyna Czubówna.
Więcej informacji na stronie: www.mamatatatablet.pl.
Platformę kampanii stanowi dedykowany serwis internetowy. Po wejściu na stronę można zapoznać się z wynikami badań i materiałami kampanii, czy wskazówkami przygotowanymi dla rodziców. Rodzice będą mogli dowiedzieć się, jakie są rekomendacje FDN, za pośrednictwem kierowanej do nich broszury. Wszystkich, którzy będą chcieli poradzić się w kwestiach dotyczących korzystania przez dzieci z nowych technologii, Fundacja zaprasza też do skorzystania z bezpłatnego numeru Telefonu dla Rodziców i Nauczycieli w sprawie Bezpieczeństwa Dzieci 800 100 100.
Aneta Kmiecik